Anirem al pantà d'Utxesa. Aquí les estrelles són la mallerenga de bigotis i la boscarla mostatxuda. Les anirem a cercar a les zones de canyís que són el seu hàbitat predilecte. Arpelles, cignes, ànecs i blauets són altres ocells que ens animaran la jornada.
Seguirem per zones de secà properes, on podem veure el còlit negre, la cogullada fosca, la calàndria i força rapinyaires. Anirem també a zones de bosc de ribera, mosaic de conreus i a uns interessantíssims penyasegats que aporten gran biodiversitat amb multitud d'espècies rellevants.
En definitiva, veurem, en un sol dia, aus pròpies de les zones humides i ocells molt especials en un hàbitat àrid que a les comarques de Ponent tenen el seu límit oriental a la Península Ibèrica. Un luxe!