Anirem primer a Santa Fe del Montseny, en una zona de bosc on es poden veure força ocells forestals com la mallerenga d'aigua o, amb molta sort, el picot negre. També, cercarem la merla d'aigua al torrent
Després ens desplaçarem al Turó de l'Home a la cerca d'ocells i papallones. Pujarem al cim des de l'aparcament, passant per uns bosquets de coníferes en els que podem trobar ocells de boscos d'alta muntanya. Mallerengues petites i emplomallades, reietons i raspinells sobreviuen a aquestes alçades on les temperatures mínimes a l'hivern estan consistentment sota zero durant tota la temporada. A la primavera, aquestes espècies troben aquí, arraconat, l'hàbitat fresc que necessiten.
Passarem per una zona de matolls baixos on tenim raonable probabilitat de veure pardal de bardissa, merla roquera, tallareta vulgar i sit negre, entre d'altres espècies.
Als prats buscarem papallones de muntanya, que amb l'escalfor del sol, començaran a animar l'entorn.
També, corbs, xoriguers o àguiles marcenques poden amenitzar la pujada.
Cal dir que en aquest hàbitat inhòspit és difícil fins i tot arribar a les 15 espècies però tindràs el privilegi de veure'n algunes de molt, però que molt, especials.